معجزه

معجزه

معجزه در بن بست اتفاق می افتد
معجزه

معجزه

معجزه در بن بست اتفاق می افتد

کاربرد نرم افزار ایلاستریتور

کاربرد نرم افزار ایلاستریتور - دوره آموزشی ایلاستریتور - کلاس آموزش ایلاستریتور - آموزشگاه گرافیک

کاربرد نرم افزار ایلاستریتور - دوره آموزشی ایلاستریتور - کلاس آموزش ایلاستریتور - آموزش ایلاستریتور

یکی از محصولات شرکت ادوبی ،نرم افزار Adobe Illustrator است که مخصوص طراحی گرافیکی و ساخت تصاویر وکتوری است زیرا محاسبات آن بر اساس ریاضیات است و با استفاده از محاسبات به خلق تصاویر وکتوری میپردازد.از این نرم افزار برای ایجاد لوگو ،تصاویر ،و گرافیک برای چاپ و استفاده بصورت آنلاین در وب استفاده میشود.

نرم افزار ایلاستریتور ،شباهت بسیاری به نرم افزار فتوشاپ دارد و این شباهت شاید به دلیل ارتباط تنگاتنگی است که با فتوشاپ دارد.در استفاده از ایلاستریتور در صورتیکه لایه بازی از فتوشاپ داشته باشیم ،میتوانیم آنرا به محیط این نرم افزار انتقال داد و از آن استفاده نمود.اما اینکه چرا با تمام قابلیت هایی که فتوشاپ دارد ،از ایلاستریتور استفاده میشود ، به دلیل تصاویر وکتوری است که به ما میدهد زیرا هرچه بر روی تصاویر زوم نماییم ازکیفیت آنها کاسته نمیشود به همین دلیل شاید یکی از اصلی ترین رقبای این نرم افزار ، نرم افزار کورل باشد اما به دلیل قدیمی شدن آن طرفداران کمتر و البته وفادار به خود را دارد.همچنین نرم افزار ایلاستریتور از فتوشاپ بسیار قوی تر است و پیچیدگی ها و امکاناتی را دارا میباشد که فتوشاپ این امکانات را ندارد.به همین دلیل است که اکثر طراحان مطرح در جهان ،برای خلق آثار گرافیکی خود از ایلاستریتور بجای فتوشاپ و کورل استفاده میکنند.

در صورتیکه یک تصویر توسط ایلاستریتور طراحی شود ،میتوان از آن در ابعاد بسیار کوچک و یا بزرگ بدون نیاز به باز طراحی استفاده نمود.بعنوان مثال در صورتیکه یک لوگو توسط این نرم افزار طراحی شود ،میتوان از آن لوگو در مقیاس بسیار کوچک و بر روی کارت ویزیت و یا در مقیاس بسیار بزرگ مانند بیلبورد قابلیت استفاده را دارد.

اگر شما نیز به طراحی با نرم افزار ایلاستریتور علاقه مند هستید باید در ابتدا دوره آموزشی فتوشاپ را بگذرانید و سپس وارد دوره آموزشی ایلاستریتور شوید.

برای استخدام شدن در سمت گرافیست حرفه ای باید دوره های آموزشی زیر را بگذرانید و  به این نرم افزارها مسلط باشید و در دوره آموزشی برای رزومه کاری خود ، نمونه کارهای قوی و قابل قبول انجام دهید:

*دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار و یا دوره آموزشی فتوشاپ آتلیه و عکاسی

*دوره آموزشی کورل

*دوره آموزشی ایلاستریتور

در این میان گذراندن دوره آموزشی ایندیزاین لازم نمیباشد مگر اینکه شما بخواهید تمامی نرم افزار های گرافیکی را مسلط باشید و در چندین شغل فعال باشید .

کاربرد نرم افزار ایلاستریتور:

در ادامه به بررسی مواردی چند از کاربردهای ایلاستریتور میپردازیم:

  • طراحی در ابعادی بدون مرز برای چاپ

  • Layout بندی در سطح ساده و حرفه ای

  • امکان دسترسی به کد رنگ های چاپ و مدیریت ساده رنگ ها

  • تبدیل عکس ها به وکتور

  • نقشه کشی

  • خروجی مناسب برای استفاده در وب

  • دارا بودن المان های UI موبایل

  • امکان گرفتن خروجی pdf

  • ابزارهایی برای تولید motion graphics و visual effects

  • امکان کراپ کردن بخشی از تصویر برای چاپ نمودن آن

  • طراحی تصاویر واقعی

  • طرحی جعبه های بسته بندی کالا

  • طراحی دیجیتال تصاویر

  • کشیدن نقاشی

  • قابلیت استفاده از قلم نوری در طراحی

  • طراحی بروشور

یکی از مزایای نرم افزار ایلاستریتور ،قابلیت ذخیره نمودن فایل های svg است .تصاویری که با برخورداری از حجم بسیار پایین ،از کیفیت بالایی برخوردارند.بنابراین نیازی نیست که برای کیفیت وب سایت خود از تصاویر حجیم استفاده نمایید.همچنین طراحی آیکون ها برای استفاده در وب سایت ها توسط این نرم افزار امکان پذیر است.

علاوه بر این این نرم افزار قابلیت طراحی عکس های سه بعدی را نیز دارد.این قابلیت توسط رنگ آمیزی بصورت پرسپکتیو perspective صورت میگیرد.

از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار ایلاستریتور ،توانایی تبدیل تصاویر خلق شده به کدهای css است که کار طراحان را در زمینه نوشتن کدها بسیار آسان مینماید.

در صورتیکه جزو آن دسته از افرادی هستید که کار انیمیشن سازی انجام میدهند ،استفاده از نرم افزار ایلاستریتور میتواند برایتان مفید باشد.بدین صورت که ابتدا تصاویر را توسط این نرم افزار خلق نموده و سپس به محیط نرم افزار افترافکت انتقال دهید.علاوه بر این به اشتراک گذاری تصاویر بین نرم افزار های فتوشاپ ،ایندیزاین ،پریمیر و این نرم افزار نیز امکان پذیر است.

همچنین از ایلاستریتور میتوان برای طراحی موکاپ ها نیز بهره برد.

چه کسانی از ایلاستریتور استفاده می کنند؟

  • طراحان مد
  • طراحان وبسایت
  • گرافیست ها

اما مانند تمام دیگر نرم افزارها ،در کنار تمام مزایایی که دارد ،معایبی نیز دارد اعم از :

  • طرح های تولید توسط ایلاستریتور ،بسیار ابتدایی و سطحی است
  • در مقایسه بافتوشاپ ،برای تبدیل یک نقاشی به یک عکس مراحل دشواری را باید طی نمایید بنابراین برخی طراحان فتوشاپ را برای این منظور برمیگزینند

تفاوت ها و قابلیت انتقال فایل ها در ایلاستریتور WINDOWS  و MAC

نرم افزار ایلاستریتور با فرمتی کار میکند که با هر دو سیستم عامل همخوانی دارد .به همین دلیل میتوانید با هر کدام از سیستم ها که طراحی خود را انجام دادید ،بدون نیاز به CONVERT نمودن تصاویر ،آنها را بین دو سیستم ویندوز و مک انتقال دهید.

اما در صورتیکه کاربران MAC فایل خود را بصورت .ai ذخیره نمایند ، سیستم ویندوزی متوجه خواهد شد که این فایل ،یک فایل ایلاستریتوری است.علاوه بر اینکه این فرمت بصورت پیش فرض موجود است ،بصورت دستی نیز قابلیت تولید شدن را دارد.

و اما تفاوت های این نرم افزار در نسخه mac و windows مربوط به محیط خارج از نرم افزار است بدین معنی که این تفاوت ها را بر روی اسامی کیبورد میتوانید بیابید.به عنوان مثال دکمه ای که در نسخه مک با نام Command شناخته میشود ،در نسخه ویندوزی با نام Control بکار برده میشود و یا دکمه alt در ویندوز که در نسخه مک با نام option شناخته میشود.

انتخاب دسته گل عروس


انتخاب دسته گل عروس شاید به نظر کار آسانی باشد اما برای بهتر دیده شدن عروس و لباس او باید به نکات ریزی توجه نمود تا با انتخاب صحیح آن موجب بهتر دیده شدن عروس و لباس عروس شویم.

شما برای انتخاب دسته گل عروس چه نکاتی را در نظر میگیرید؟

رنگ؟نوع گل؟تزئینات آن؟تعداد شاخه گل ها؟و …؟

اما آیا میدانید در صورتیکه در انتخاب دسته گل عروس به خطوط اندامتان توجه ننمایید ،هرچند که آن دسته گل زیبا و حرفه ای تهیه شده باشد ،باز هم موجب بهم ریختگی ظاهر شما خواهد شد؟

نکات مهم در انتخاب دسته گل عروس

  • شاخه گل یا دسته گل

در ژورنال های اروپایی و در سال های اخیر استفاده از شاخه های گل طبیعی بدون تزئین بجای دسته گل استفاده میشود.همچنین میتوانید از گل هایی مشابه با شاخه های گلی که در دست خواهید گرفت بر روی موهای خود نیز استفاده نمایید.

  • استفاده از گل مصنوعی ،هرگز

در دهه های گذشته استفاده از گل های مصنوعی رواج دشت اما امروزه دیگر استفاده از گل های مصنوعی مرسوم نیست و گل های مصنوعی جای خود را به گل های طبیعی داده اند که موجب شادابی و طراوت میشوند.

  • خلاقیت بخرج دهید

بجای اینکه شما هم مانند دیگران از گل های رز سفید و سرخ استفاده نمایید ،سعی کنید کمی خلاق تر باشید و گل هایی نظیر ادریسی یا ارکیده را در دسته گل خود استفاده نمایید.کلیشه ای رفتار نکنید.حلقه های گلی که از ساعد اویزان میشوند بسیار تکراری شده اند و دیگر به چشم نمی ایند.

  • به فصل برگزاری مراسم توجه نمایید

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید ،میتوانید با استفاده از رنگ ها متناسب با فصل برگزاری مراسم ،گل هایتان را انتخاب نمایید.به عنوان مثال در فصل بهار گل هایی با رنگ بنفش و صورتی ،در فصل پاییز گل با تم رنگی قرمز و نارنجی و در فصل زمستان رنگ گلها را به رنگ سفید انتخاب نمایید.

  • به لباس عروس خود توجه نمایید

یکی از المان های موثر در انتخاب دسته گل عروس ، لباس عروس است.در صورتیکه جلوی لباس شما تزئینات زیادی دارد و قصد دارید که جلوی لباستان به چشم بیاید ،دسته گلی کوچک انتخاب نمایید.در صورتیکه دامن لباس شما ساده است از گل هایی استفاده نمایید که حالتی آبشاری دارد.

  • به اندام خود توجه نمایید

در صورتیکه قدتان بلند است از دسته گلی بلند استفاده نمایید.حتی در قدهای بلند استفاده از مدل های آبشاری جالب به نظر میرسد. و اگر قدتان کوتاه است بهتر است از دسته گل بزرگ استفاده نکنید .زیرا موجب کوتاه تر دیده شدن قدتان خواهد شد.

  • رنگ دسته گل

برای انتخاب رنگ دسته گل به رنگ پوستتان دقت نمایید.همچنین تم رنگی آرایشتان نیز در انتخاب رنگ گل ها اهمیت دارد.اگر رنگ پوستتان روشن است از رنگ های تند و تیره استفاده نکنید زیرا موجب رنگ پریده تر دیده شدن خواهید شد.از ترکیب رنگ ها نهراسید.اگر از تنوع رنگی در دسته گل خود استفاده نمایید (به شرطیکه تناسب رنگی را نیز رعایت نمایید) میتوانید دسته گلی بسیار شکیل داشته باشید.

  • مکان عروسی

شاید به نظرتان بی ربط بیاید اما در انتخاب نوع گل های دسته گلتان به محیط برگزاری مراسم نیز دقت نمایید.اگر محل برگزاری مراسم باغ  عروسی است ، میتوانید از انواع گل های بو دار استفاده نمایید.اما در صورتیکه برای مراسم خود تالار یا یک فضای بسته را در نظر گرفته اید ،بهتر است از گل های بدون بو استفاده نمایید.

  • به گرده گل ها توجه کنید

گرده گل ها موجب رنگی شدن لباس شما خواهند شد و ظاهر شما را شلخته نشان میدهند.همچنین در صورتیکه آلرژی دارید بهتر است از گل هایی که گرده زیادی دارند استفاده نکنید زیرا موجب عطسه شما خواهد شد.

انتخاب دسته گل عروس - خدمات مجالسدسته گل عروس - تشریفات مجالس مدل دسته گل عروس - تشریفات عروسی جدیدترین مدل دسته گل عروس - تشریفات مجالس - تشریفات عروسی دسته گل عروس - خدمات مجالس - باغ عروسی


کامپیوتر مورد نیاز برای افترافکت


دوره آموزشی افترافکت - آموزشگاه افترافکت

بهترین کامپیوتر و لپ تاپ برای یادگیری نرم افزار افترافکت

تمامی افرادی که می خواهند دوره آموزشی افترافکت را بگذرانند با این سوال مواجه می شوند:

آیا لپ تاپ یا کامپیوتر من برای نرم افزار افترافکت مناسب است؟

چه کامپیوتر یا لپ تاپی را برای آموزش افترافکت باید تهیه کنم؟

در این مطلب سعی کرده ایم شما را راهنمایی کنیم تا به راحتی دوره آموزشی افترافکت را بگذرانید.

یکی از نرم افزارهایی که برای انیمیشن سازی ،از آن استفاده میشود ،نرم افزار افترافکت است.اما سوال مهمی که در زمینه استفاده از این نرم افزار مطرح میشود ،این است که چه سیستمی برای این کار مورد نیاز است و مشخصات آن چیست؟

بطور کلی در مورد سیستم های مورد نیاز برای امور انیمیشن سازی و تدوین ،میتوان گفت که برخورداری از سرعت اولیه و لود سیستم عامل مهم نیست .

یکی از عوامل موثر در کارایی سیستم CPU است .اما از بین مدل های متفاوت CPU کدامیک به کارمان خواهد آمد.

همچنین عامل دیگری که برای این مورد مهم است کارت گرافیک است که آن هم انواع متفاوتی دارد و باید بدانیم دقیقا چه میخواهیم تا با صرف هزینه برای مدل های بالا که عملا بکارمان نمی آید ،پول خود را دور ریخته ایم.

برای تهیه یک سیستم لازم است به نکاتی کلی در مورد خرید لپ تاپ و یا کامپیوتر دقت نمایید که عبارتند از :

  • اینکه یک سیستم گران باشد ،دلیل مناسبی برای مناسب بودن آن برای استفاده افترافکت نیست.مهم این است که کارایی آن مطابق با توقعات نرم افزار باشد و روان کار کند.
  • اگر هارد شما 1 ترابایت است ،آنرا به دو هارد 500 گیگابایتی تقسیم نمایید.چرا که در صورتیکه اطلاعات شما اصطلاحا بپرد و یا کرش کند ،که این مشکل به دلیل حجم زیاد اطلاعات اتفاق میافتد ،شما یکی از هارد ها را از دست داده باشید و برای هارد دیگرتان اتفاقی نیافتد و اطلاعاتتان محفوظ بماند.
  • برای پریز برق سعی کنید از انواع تایمر دار آن استفاده نمایید و در صورتیکه شدت ولتاژ برق بالا رفت آنرا متناسب کند تا به سیستم شما آسیبی وارد نشود.

حال به بررسی موردی یک سیستم مناسب جهت استفاده افترافکت خواهیم پرداخت:

کارت گرافیک : برای کارت گرافیک از محصولات شرکت Nvidia Geforce  از سری GT که حافظه ای حداقل 1 گیگابایت دارد استفاده نمایید.اما در صورتیکه محدودیت بودجه ندارید بهتر است از کارت گرافیک های GTX  و یا  Quardo استفاده نمایید.زیرا این نرم افزار در حین کار از پلاگین های متفاوتی استفاده میکنند که بهترین کارت گرافیک ها همان است که در بالا ذکر شد.بعنوان مثال پلاگین Element 3d برای پردازش کارهای خود از کارت گرافیک استفاده میکند که اگر این کارت گرافیک GTX  نباشد ،قادر به اجرای این پلاگین نیست(تعداد محدودی از کارت گرافیک های دیگرا را نیز پشتیبانی میکند)

  Cpuحداقل CPU مورد نیاز از نوع Core I3 است.

مادربورد : بهترین مدل گیگابایت و ایسوس است.

RAM : میزان رم مورد نیاز بستگی زیادی به نوع پروژه شما دارد اما حداقل رم مورد نیاز 4 گیگابایت است اما باز هم اگر با محدودیت بودجه روبرو نیستید و پروژه های حرفه ای در دست دارید رم 16 یا 32 گیگابایت را انتخاب نمایید.هرچه رم شما بیشتر باشد پیش نمایش ها بجای هارد ،در رم ذخیره میشوند که این امر موجب بالا بردن سرعت و کارایی سیستم میشود.

هارد دیسک : در مورد انتخاب کارت گرافیک گزینه های Maxtor , Seagate مناسب هستند با توجه به این نکته که حداقل حجم آنها 500 گیگابایت باشد.در صورتیکه با محدودیت بودجه روبرو نیستید به شما پیشنهاد میشود که از هاردهای SSDاستفاده نمایید که در زمان رندر کردن و کار با افکته ها سرعت شما بالاتر رود .

Power : این قسمت که وظیفه برق رسانی به سیستم را دارد را سعی نمایید از مدل هایی انتخاب نمایید که قدرت واقعی را نشان میدهند.در این مورد استفاده از پاور Green  گزینه مناسبی برای استفاده خواهد بود.

مانیتور :  لذت کار کردن را با انتخاب صحیح مانیتور دو چندان نمایید.در صورتیکه محدودیت مالی ندارید سعی کنید از مانیترهای فول اچ دی استفاده نمایید.این مانیتورهای دارای وضوح بالا هستند و در تفکیک رنگ ها و اجرای گرید های تصحیح رنگ محصولات ادوبی کمک زیادی به شما خواهند نمود.برای انتخاب مانیتور برندهای سامسونگ ،ال جی و ایسوس از بهترین برندها هستند.

موس : برای انتخاب موس سعی کنید که موس خود را بزرگ و سنگین انتخاب نمایید و DPI آنرا بالا انتخاب نمایید.زیرا اگر موس شما سبک باشد و دی پی آی آن نیز کم باشد ممکن است در حین کار خطای زیادی را به همراه داشته باشد.

 

جدیدترین مدل ماشین عروس ۲۰۱۸


تزئین ماشین عروس یکی از مراحلی است که در روز موعود صورت میپذیرد و این عمل مطابق با سلیقه عروس و داماد و صد البته بودجه در نظر گرفته شده توسط آنان انجام میشود.برای تزئین ماشین عروس ایده های متفاوتی اعم از تزئین به گل ،تور ،روبان ،بادکنک و … وجود دارد .البته این نکته را باید مد نظر داشت که مد ماشین اعم از کلاسیک ،مدرن و یا کروک در استفاده از این موارد بی تاثیر نیست.

برخی از تشریفات عروسی ، دارای خدمات مجالس ماشین عروس هستند و ماشین عروس اجاره میدهند تا شما وقت خود را برای یافتن ماشین عروس مورد نظر خود ، تلف نکنید.

خدمات مجالس ژوان با به روز ترین متدهای تزیین ماشین عروس آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد.

ماشین عروس کلاسیک یا مدرن؟

بطور کلی برای گزینش ماشین عروس دو گزینه پیش رو داریم:

ماشین عروس کلاسیک و ماشین عروس مدرن.

اگر تم عروسی شما قدیمی است ،بعنوان مثال سفره عقد خود را سنتی انتخاب نموده اید ،میتوانید از ماشین های کلاسیک استفاده نمایید.این نوع از ماشین ها در شرایط خاص و با یک راننده مخصوص اجاره داده میشوند.البته در برخی شرایط ،تشریفات مجالس  این اتومبیل ها را بدون راننده اجاره دهند.

در اجاره ماشین عروس و انتخاب مدل ،فصل برگزاری مراسم را در نظر داشته باشید.به عنوان مثال در صورتیکه مراسم شما در فصل تابستان است انتخاب یک ماشین کلاسیک گزینه خوبی نیست.زیرا این ماشین ها از سیستم سرمایشی برخوردار نیستند و با توجه به گرمای هوا موجب بهم ریختن آرایش عروس خواهند شد.

ماشین عروس بی راننده یا با راننده؟

هر کدام از این انتخاب ها مزایا و معایب ودش را دارد اما اگر دوست دارید شب عروسی خود را بدون دغدغه ترافیک و تصادف و خسارت طی نمایید بهتر است از خدمات با راننده استفاده نمایید .اما در صورتیکه شما و یا عروس خانم احساس ناراحتی و معذب بودن دارید هم میتوانید از خدمات بدون راننده استفاده نمایید.

ایده برای تزئینات ماشین عروس

روش های متفاوتی وجود دارد که با توجه به آنها میتوانید یک ماشین عروس خاص و منحصر بفرد داشته باشید که این انواع را با توجه به مدل ماشین عروس میتوانید برگزینید.

تزئین ماشین با گل 

گل آرایی ماشین عروس یکی از شیوه هایی است که هرگز از مد نمی افتد و این روش به تنهایی و یا تلفیقی از روش های دیگر بکار میرود.در این روش از گل های لیلیوم ،رز ،میخک فرنگی ،ژربرا ،مریم ،ارکیده ،ژیپسوفیلا و یا گل های افتابگردان و لاله نیز استفاده میشود که بصورت خطی و متمرکز بر روی کاپوت بکار میروند.استفاده پراکنده از گل ها نیز ایده جدید و جالبی برای کم کردن هزینه میباشد.

تزئین ماشین با تور و روبان

از دگر روش هایی که علاوه بر جدید و خاص بودن ،باعث صرفه جویی در بودجه شما میشود ،استفاده از تور و روبان برای آرایش ماشین عروس است.در این روش علاوه بر روبان و تور ،از عروسک هایی که نماد عشق است مانند قلب نیز استفاده میشود.

تزئین ماشین عروس به روش اروپایی

اخیرا روش هایی مد شده که به روش های اروپایی و با استفاده از یک سری اکسسوار صورت میپذیرد.برای این روش میتوان از اویزان نمودن بادکنک و یا گلوله های کاموایی از عقب ماشین و یا نصب تابلو که اسامی عروس و داماد بر روی آن حک شده و یا پوم پوم های رنگی و بزرگ استفاده نمود.توجه نمایید که در صورتیکه از این روش میخواهید استفاده نمایید ،ترکیب آن با گل آرایی موجب شلخته نشان دادن ماشین خواهد شد .

جدیدترین مدل ماشین عروس - خدمات مجالس مدل ماشین عروس 2018 - تشریفات عروسی ماشین عروس -باغ عروسی ماشین عروس 2018 - خدمات مجالس جدیدترین مدل ماشین عروس - تشریفات عروسی جدیدترین ماشین عروس - تشریفات مجالس مدل ماشین عروس - باغ عروسی


مزیت ارائه قالب وب سایت با فتوشاپ


طراحی قالب سایت با فتوشاپ - آموزشگاه طراحی سایت

هر وب سایت از دو بخش کلی تشکیل شده است.قسمتی که کاربر با آن تعامل دارد و درگیر است بنام FRONT END و قسمتی که کد نویسی سایت را شامل میشود و در سمت سرور اتفاق میافتد بنام BACK END.

اما در یک سایت موفق علاوه بر اینکه کد نویسی ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند ،سمت کاربر نیز باید به نحوی طراحی شده باشد که کاربر را اصطلاحا درگیر خود نماید زیرا در صورتیکه کاربر از گرافیک سایت شما خوشش نیاید، آنرا ترک مینماید.همچنین کاربری سایت نیز باید بشکلی باشد که کاربر در جستجوی هر آنچه که باشد به راحتی بدان دسترسی داشته باشد.

اما در سمت FRONT END میتوان توسط کد نویسی تغییرات گرافیکی را ایجاد نمود.علاوه بر این نرم افزارهایی نیز وجود دارند که بتوان به کمک آنها جلوه های بصری سایت را طراحی نمود.یکی از مزایایی که این پیش طراحی توسطفتوشاپ به شما میدهد ،امکان این است که قبل از شروع طراحی اصلی یک دمو از کار خود به مشتری نشان دهید تا در صورت تایید نسبت به طراحی اصلی سایت اقدام نمایید و این امر موجب میشود که با سرعت بیشتری نسبت به امر طراحی اقدام نمایید.

ناگفته نماند که برای نمایش جلوه های بصری سایت به مشتری از برنامه های متفاوتی نظیر  ایلاستریتور نیز میتوان کمک گرفت اما در فتوشاپ این کار و تبدیل گرافیک به کدهای HTML با سرعت بیشتری صورت میپذیرد.ضمن اینکه نرم افزار  ایندیزاین بیشتر در جهت امور چاپی مانند چاپ مجله و یا کتاب کاربرد دارد و شاید در زمینه طراحی سایت گزینه مناسبی نباشند.

برای شروع باید دوره آموزشی طراحی سایت با فتوشاپ را بگذرانید  و سپس با ارائه نمونه کارهای قابل قبول  ، رزومه کاری خود را قوی سازید.

لازم به ذکر است که قبل از گذراندن دوره طراحی سایت با فتوشاپ باید با نرم افزار فتوشاپ آشنا باشید ، پس پیشنهاد می کنیم دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار را بگذرانید که تاثیر بسزایی در پیشرفت شما و همچنین ورود شما به بازار کار خواهد داشت.

هر چه به تخصص های خود بیافزایید، در الویت انتخاب مدیران قرار میگیرید.

اما این ابتدای کار شماست ….

پس از این، اگر دوره آموزشی  html & css را گذرانده اید به سراغ دوره آموزشی بوت استرپ و دوره آموزشی جاوااسکریپت و جی کوئری بروید و یک طراح قالب حرفه ای شوید.

 مزایای ارائه قالب  وب سایت توسط فتوشاپ چیست؟

  1. ارائه فرمت های خروجی متفاوت

برای خروجی گرفتن از طراحی فتوشاپی شما انتخاب های بسیاری وجود دارد که با توجه به نیاز شما ،قابل انتخاب است.بعنوان مثال خروجی های JPG ,GIF ,PNG ,PDF  و …

  1. تنظیمات رزولوشن

در نرم افزار فتوشاپ با توجه به سیستم برداری ،میتوانید تصویری از نمایشگرها و کیفیت های متفاوت را داشته باشید.علاوه بر این مورد با استفاده از ابزارهای حرفه ای میتوانید طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو را نیز داشته باشید.

  1. تنوع فونت

یکی از موارد مهمی که موجب ترک کاربر از سایت میشود ،فونت نوشته ها است.در فتوشاپ امکانات متنوعی از جمله کتابخانه ای متشکل از انواع فونت ها و آیکون ها موجود است که با استفاده از آنها میتوانید متن سایت خود را به دلخواه تولید نمایید.

  1. تصاویر VECTOR & RASTER

در فتوشاپ عملکرد وکتور در ادیت تصاویر و در هنگام ادیت تصاویر بسیار به شما کمک خواهد کرد اما این ویژگی به تنهایی کافی نیست.برای طراحی حرفه ای تصاویر ویژگی Raster image به کمک شما خواهد آمد که به راحتی قابل بهینه سازی برای استفاده در وب هستند.

علاوه بر این ویژگی Retina Image که از هر عکس چند نسخه و با تراکم دو برابر پیکسلی به شما میدهد نیز میتوانید برای تولید تصاویر وبسایت خود استفاده نمایید.

  1. طراحی وایرفریم و ریسپانسیو

یکی دیگر از مزایای فتوشاپ استفاده برای طراحی وایرفریم ،ایکون ها  و دیگر المان های صفحات وب است.این مورد با استفاده از ابزار pixel-perfection ممکن است که به مروز زمان و با پیشرفته تر شدن این ابزار ،موجب در اولویت قرار گرفتن فتوشاپ درامر طراحی قالب سایت گردید.

  1. استخراج آسان کدهای CSS

یکی از امکانات جالب فتوشاپ توانایی استخراج کدهای CSS از تصاویر ،متن و محتوا است و امکان این را به شما میدهد که این کد ها را از محیط فتوشاپ به محیز کد نویسی انتقال دهید که امکانی متحیر کننده برای توسعه دهندگان FRONT-END است.

از دیگر امکانات فتوشاپ ،برخوداری از کتابخانه CC است.با استفاده از این کتابخانه میتوانید رنگ ها و طرح ها را تغییر دهید و با تغییر یک المان ،آن را در سایر بخش ها نیز اعمال نمایید.علاوه بر این از این کتابخانه در طراحی سربرگ و پاورقی ها نیز استفاده میگردد.همچنین مدیریت فونت ها نیز توسط این مورد ،امکان پذیر است.

علاوه بر امکاناتی که فتوشاپ بطور پیش فرض در محیط خود دارا میباشد ،پلاگین هایی نیز وجود دارند که با دانلود آنها میتوانید نیاز های خود را سریعتر و بشکل میانبر براورده سازید.پلاگین هایی که در این مقاله بدان ها میپردازیم ،رایگان هستند .

پلاگین های فتوشاپ برای طراحی قالب وب سایت

  • PAGE LAYERS

این پلاگین مناسب کسانی است که بطور مستقیم داخل یک مرورگر طراحی خود را انجام میدهند اما نیاز دارند تا تصویری از طراحی خود داشته باشند .بنابراین پلاگین page layers مناسب این افراد است.توسط این پلاگین یک صفحه از وبسایت به فایل psd که از لایه های مختلف تشکیل شده است تبدیل میگردد.نسخه مک این پلاگین نیز موجود است اما مانند نسخه تحت ویندوز ،رایگان نیست.

  • HTML BLOCK

از این افزونه برای رندر کردن کدهای HTML  و CSS استفاده میشود.این افزونه از موتور Webkit برای این منظور استفاده میکند.

  • The web font

در صورتیکه در یک وبسایت از فونتی خوشتان امده ،میتوانید توسط این پلاگین به آن فونت و هزاران فونت دیگر دسترسی داشته باشید.توجه داشته باشید که این لاگین به همراه نرم افزار مدیریت فونت یعنی Suitcase Fusion 5 و سرویس فونت وب WebINK  قابل اجرا است.

  • BJANGO ACTION

این پلاگین حاوی اسکریپت ها و اکشن های زیادی برای پروژه های طراحی وبسایت است.علاوه بر این میتوانید توسط این افزونه صفحه و قطعه بندی صفحات خود را انجام دهید.