معجزه

معجزه

معجزه در بن بست اتفاق می افتد
معجزه

معجزه

معجزه در بن بست اتفاق می افتد

برنامه غذایی نوزاد تا یک سالگی

تشریفات مجالس

باغ عروسی 

تشریفات عروسی

تشریفات عقد در تهران



اولین طعمی که کودک شما قرار است با آن آشنا شود، چیست؟ 
⁉️اضافه کردن موز به شیرش بیشتر به او کمک می‌کند یا درست کردن حریره بادام؟
⁉️ اصلا هر کدام از این طعم‌های تازه را در چه ماهی از زندگی‌اش باید امتحان کند و در چه زمانی باید با غذاهای کمکی تغذیه شود؟

 علم تغذیه می‌گوید از پایان شش ماهگی اکثر شیرخواران علاوه بر شیر مادر، نیازمند دریافت مقداری انرژی اضافی و برخی مواد غذایی و ریزمغذی‌ها هستند.

به این دسته از مواد غذایی، غذای کمکی و به این نوع تغذیه، تغذیه تکمیلی می‌گویند. 

گرچه ممکن است شیرمادر به تنهایی برای تغذیه شیرخوار پس از شش ماهگی هم کافی باشد ولی توصیه می‌شود که تغذیه تکمیلی برای همه شیرخواران در پایان شش ماهگی (پایان ۱۸۰ روزگی) شروع شود.

 با توجه به توانایی‌‌های تغذیه‌ای شیرخوار، غذای کمکی در شروع باید بسیار ساده و نرم و از موادی تهیه شود که هضم آن آسان باشد.
 در ادامه تمام راز و رمزهای تغذیه تکمیلی شیرخواران از شش ماهگی تا یک‌ سالگی را با شما در میان می‌گذاریم.


⁉️چند وعده غذا کافی است؟



دفعات غذای کمکی در پایان شش ماهگی از یک بار در روز شروع و کم‌کم به دو بار و سپس در اواخر ماه هفتم و طی ماه هشتم به سه بار در روز می‌رسد. در صورت نیاز می‌توان یک یا دو میان‌وعده هم به غذای کودک  تا ۱۲ ماهگی اضافه کرد. 
نباید فراموش کرد غذای اصلی شیرخوار در سال اول زندگی، شیر مادر است نه غذاهای کمکی.

از پایان شش ماهگی تاپایان هفت ماهگی

در این زمان هدف اصلی آن است که شیرخوار با طعم و قوام غذا و سپس خوردن غذا به وسیله قاشق آشنا شود بنابراین در چند روز اول شروع غذای کمکی، دادن یک یا دو قاشق مرباخوری غذا کافی است. 
در ابتدا می‌توان مقدار کمی از غذا را در نوک قاشق مرباخوری گذاشت و به شیرخوار ارائه کرد تا ظرف مدت کوتاهی او یاد بگیرد چگونه با استفاده از لب‌ها و زبان خود غذا را از قاشق بردارد و به قسمت عقب حلق خود ببرد و آن را ببلعد. 
برای دادن غذاهای کمکی به فرزندتان عجله نکنید و از همان روز اول حجم زیادی از غذا را به خورد شیرخوارتان ندهید.
 نگران نباشید، کوچولوی شما خیلی زود به این سبک غذا خوردن علاقه‌مند خواهد شد.

هفته اول



فرنی آرد برنج و بعد حریره بادام

-  اولین غذای کمکی که به شیرخوار داده می‌شود، باید نرم، ساده و با کمترین امکان ایجاد آلرژی باشد به همین دلیل معمولا از برنج استفاده می‌شود که آن را به صورت فرنی آرد برنج تهیه
می‌کنند.

- غذای کمکی در روز اول یک‌بار و باتوجه به میل شیرخوار، یک تا دو قاشق مرباخوری از فرنی آرد برنج است که صبح بلافاصله پس از تغذیه با شیر مادر داده می‌شود.

- مقدار غذای کمکی در روز دوم در صورت میل و درخواست شیرخوار به دوبار می‌رسد (یک تا دو قاشق مرباخوری صبح و یک تا دو قاشق مرباخوری ظهر) و از روز سوم تا هفتم به تدریج بر تعداد قاشق‌ها اضافه می‌شود تا به ۵ تا ۱۰ قاشق مرباخوری برسد.

- حریره بادام غذای مناسبی است و اکثر کودکان مزه آن را دوست دارند. حساسیت به بادام درختی که حریره از آن تهیه می‌شود بسیار کم است و آنچه بچه‌ها ممکن است به آن حساسیت داشته باشند، بادام زمینی و بادام هندی است.

- در مورد بعضی از شیرخواران که به نظر می‌رسد فرنی یا حریره بادام را دوست ندارند، می‌توان یک حلقه موز رسیده یا یک تکه سیب درختی را پس از جدا کردن پوست آن، رنده کرده و به فرنی یا حریره بادام اضافه کرد. «به» میوه خوش‌طعمی است و یک قاچ «به» پخته شده می‌تواند طعم غذای کودک را دلپذیرتر کند.


تا قبل از یک‌سالگی نباید از این خوراکی ها به او بدهید:



- عسل، سفیده تخم‌مرغ، شکلات، بادام‌زمینی، خربزه، کیوی، آلبالو، گیلاس، انواع توت (توت فرنگی، توت سفید، شاه‌توت، تمشک)، نوشابه‌های صنعتی، آبمیوه‌‌های صنعتی، قهوه، کاکائو، چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و همبرگر از خوراکی‌هایی هستند که خوردن‌شان برای زیر یک‌ساله‌ها ممنوع است.

- مصرف شیرگاو تا پایان ۱۲ ماهگی به عنوان نوشیدنی توصیه نمی‌‌شود ولی مقدار کمی از آن که در تهیه فرنی، حریره بادام، سوپ و ... مصرف می‌شود، اشکالی ندارد.

بیماری MS از کجا می آید؟

تشریفات مجالس

باغ عروسی 

تشریفات عروسی

تشریفات عقد در تهران


بیماری MS  از کجا می آید؟   

حرص خوردن بیش از حد
حساس و زود رنج بودن
عصبی شدن
خوردن بیش از حد غذاهای با طبیعت سرد 
بی خوابی به مدت طولانی

گیاه‌خواری باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان

تشریفات مجالس

باغ عروسی 

تشریفات عروسی

تشریفات عقد در تهران



 گیاه‌خواری باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان

مطالعات اپیدمیولوژیک حاکی از این است که افرادی که همه چیز خوار هستند و رژیم‌های گیاهخواری را رعایت نمی‌کنند، نسبت به افراد گیاهخوار؛ بیشتر در معرض سرطان پروستات و  سرطان روده بزرگ و مقعد، هستند 
و می‌توان گفت؛ گیاهخواری ریسک این دو سرطان را کاهش می دهد و دلیلش هم این است که گیاهخواران لاغرتر هستند و یکی از مولفه‌های مهم ابتلا به این دو سرطان، یعنی چاقی را ندارند.

هسته این ۳ میوه سمّی و خطرناکه !

تشریفات مجالس

باغ عروسی 

تشریفات عروسی

تشریفات عقد در تهران



سیب، گیلاس و هلو هسته تمامی این میوه‌ها سفت، تلخ و نامطبوع است. در واقع تلخی هسته این میوه‌ها یک مکانیسم دفاعی برای این گیاهان است تا هسته آن‌ها را حیوانات دیگر نخورند. هسته این سه میوه دارای ترکیب سمی به نام آمیگدالین است که در برخورد با اسید معده انسان به سیانید «سیانور» تبدیل میشود و میتواند بسیار خطرناک باشد

▫️اگر به تصادف چند هسته سیب یا گیلاس خوردید نگران نباشید، زیرا بدن توانایی دفع آن‌ها را دارد. با این حال، از خوردن هسته این میوه‌ها همراه آن‌ها خودداری کنید، زیرا زیاده روی در این کار میتواند باعث آسیب به بدن شود